Langit Petang

Arif adalah seorang pejuang kemerdekaan yang dilupakan. Dia tidak pernah mengungkit sumbangannya untuk tanah air tercinta. Seorang pejuang hebat menghabiskan sisa hidupnya di kampung setinggan.

Hafiz adalah seorang penulis dan wartawan sambilan yang meninggalkan kerjayanya untuk mengembara. Mahu mengembara, membaca dan merasa, katanya. Tak seorang pun tahu pemergiannya adalah disebabkan satu rahsia. Arif yang sudah dianggapnya sebagai bapa juga tidak tahu kenapa dia pergi.

Zakiah adalah seorang wanita yang hidup dalam bayangan dendamnya terhadap mereka yang pernah mempergunakannya. Kini dia mahu mempergunakan dan memangsakan mereka. Dia mahu menjadikan mereka barang permainannya dan bukan sebaliknya. Hafiz adalah satu-satunya lelaki yang Zakiah percayai.

Langit Petang” berbicara tentang falsafah kehidupan. Ia tersenarai dalam “100 Novel Melayu Yang Wajib Dibaca“. Dapatkannya di sini.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply